آیا می دانید فروش گوشی های هوشمند از فروش کامپیوتر در جهان پیشی گرفته است؟ تا جایی که پیشبینی میشود در سال جاری بیش از یک و نیم میلیارد دستگاه گوشی هوشمند در سراسر دنیا به فروش برسد. از آنجایی که گوشیهای هوشمند شما را قادر ساخته که در هر مکان و هر زمانی بتوانید یکسری عملیات اعم از یک تماس تلفنی ، عملیات بانکی ، خرید و فروش محصولات و هزاران عملیات دیگر را انجام دهید، این توانایی باعث شده که افراد در هر زمانی که وقت آزاد پیدا می کنند سری به اپلیکیشنهای گوشی همراه خود بزنند به همین خاطر اپلیکیشنهای موبایل تبدیل به بخش اصلی استرتژیهای بازاریابی و فروش شدهاست .
با توجه به ضریب نفوذ بالای ۱۴۰ درصدی موبایل در زندگی آدم ها باید اعتراف کنیم آدمها یا خوابند و یا آنلاین هستند البته در این امر دسترسی آسان کاربران به اینترنت همراه باعث شده که تنها یک درصد از مردم با گوشیهای هوشمند خود وارد اینترنت نمیشوند .
با توجه به آنچه گفته شد به نظر شما نباید از این فرصت بالقوه برای جذب بیشتر مشتریان استفاده کرد؟
۱٫جنبه اقتصادی
اگر شما مایل هستید مشتریان وفاداری داشته باشید بهترین انتخاب بین اپلیکیشن موبایل و یک وب سایت ، اپلیکیشن موبایل میباشد زیرا اپلیکیشن موبایل را فقط لازم است کاربران یک بار دانلود کنند سپس با فرستادن یک نوتیفیکشن در زمان و مکان مناسب میتوانید کاربران را به مشتریان وفادار تبدیل کنید و دیگر نیازی به تبلیغات با هزینه زیاد نیست.
در صورتی که کاربران وب سایت باید برای دریافت اطلاعات جدید هر بار به وب سایت شما سر بزنند و برای اینکه این کار انجام شود شما باید برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی هزینههای اضافی را متحمل شوید.
۲٫جنبه رقابتی
همان طور که می دانید در تجارت امروز رقابت به صورت تنگاتنگ می باشد و حتی ثانیه ها نیز باارزش هستند اما اگر رقیبان شما دارای اپلیکیشن است ناامید نشوید که از آنها عقب ماندهاید زیرا برای شما یکسری مزایا هم بههمراه دارد از جمله اینکه می توانید اپلیکیشنهای رقیبان را از هر لحاظ بررسی کنید تا متوجه نقاط ضعف و قوت اپلیکیشن آنها شوید و این فرصتی است که شما بتوانید اپلیکیشنی قوی تر و کارآمدتر بسازید. مزیت دیگری که دارد این است که دیگر نیازی به هزینه و وقت برای آموزش به کاربران ندارید .
فقط کافی است بررسی هایتان را هر چه سریعتر شروع و اقدام به ساخت یک اپلیکیشن قوی کنید تا بتوانید تجربه کاربری خوبی در ذهن مخاطبین خود ایجاد کنید و آنها را مجذوب خود کنید.
۳٫ جنبه اجتماعی
اکثریت کاربران اینترنت قشر جوانی در سنین بین ۱۶ تا ۳۶ ساله هستند حال اگر این تعداد بیش از ۲۵ درصد از کاربران اینترنت را تشکیل دهند یعنی اینکه بیش از یک چهارم مشتریان بالقوه شما با تکنولوژی موبایل و اینترنت آشنایی دارند و تبلیغات شما را می توانند از طریق تلفنهای همراه دریافت کنند.
حال با یک نظر سنجی ساده از کاربران اینترنت می توانید بفهمید که آیا موقع آن رسیده که کسب وکار شما یک اپلیکیشن داشته باشد ، برای این امر شما می توانید از مشتریان حضوری و همچنین در فضاهای مجازی این سوال را بپرسید که آیا مایل هستند که از طریق اپلیکیشن با محصولات شما آشنا شوند ؟ اگر جواب اکثریت مثبت بود یعنی اینکه شما باید دست به کارساخت یک اپلیکیشن شوید.
۴٫ جنبه تکنولوژی
همان طور که میدانید در کشور مان ایران اینترنت های همراه نسل سوم و نسل چهارم شروع به فعالیت کردند که از نظر سرعت پیشرفت بالایی داشتهاند. هنگامی که شما برای کسب و کار خود به فکر یک اپلیکیشن میافتید این موضوع را به کاربرانتان نشان میدهید که با تکنولوژی همراه هستید و به فکر راحتی مشتریان خود هستید این امر باعث میشود کاربران به اپلیکیشن شما اهمیت بسیاری دهند.
منبع
نسرین زکی پور در اپ چار