پوادارشو

تبدیل کردن یک اتاق خالی به فضایی زیبا و کاربردی به مهارت، تجربه و دانش نیاز دارد. راه‌اندازی کسب و کار طراحی دکوراسیون داخلی نیاز به مهارت‌های بازاریابی و مدیریتی دارد تا بتوان با استفاده از آن‌ها مشتری‌های احتمالی را به مشتری‌‌های راضی و دائمی تبدیل کرد. مشتریان باید حس کنند علایق، نیازها و سلایق آن‌ها را در طراحی دکوراسیون منزل‌شان مد نظر قرار می‌دهید.

الزامات را بشناسید

داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط و توانایی پر کردن فضا با کاربرد و استایل، طراحان دکوراسیون داخلی را از دیگران متمایز می‌کند. شاید لازم باشد برای شروع این کسب و کار یک مدرک دانشگاهی یا آموزشگاهی معتبر داشته باشید. هم‌چنین باید قوانین شهر و کشور خود را در این خصوص بررسی کنید و مدارک و مجوزهای لازم را اخذ کنید.

متمرکز بودن

با انجام پروژه‌های تجاری و مسکونی مختلف، می‌توانید گرایش خود را تعیین کنید. اگر می‌خواهید بیشتر روی پروژه‌های تجاری کار کنید، یک صنف خاص مثل ادارات، بیمارستان‌ها، مراکز سرگرمی یا فروشگاه‌ها را انتخاب کنید و روی آن متمرکز شوید. به این شکل می‌توانید در یک صنف متخصص شوید و مشتریان آن را به خود جلب کنید. هم‌چنین می‌توانید با داشتن سبک و سیاقی خاص خود را از دیگر طراحان متمایز کنید.

دستمزد

دستمزد طراحان دکوراسیون داخلی بر اساس شهرت، محل دفتر و درخواست مشتریان تعیین می‌شود. می‌توانید دستمزد را ساعتی محاسبه کنید یا این‌که درصدی از هزینه‌های پروژه را به‌عنوان دستمزد درخواست کنید. گزینه‌ی دیگر این است که هزینه‌ای کلی برای پروژه دریافت کنید و دستمزد خود را از روی آن برداشت کنید. برای تعیین هزینه‌ها، زمان مورد نیاز پروژه از جمله زمان مشاوره، طراحی، ملاقات با مشتریان، خرید مبلمان و وسایل و نصب آن‌ها را در نظر بگیرید.

نوشتن قرار داد

نوشتن قرار داد برای کنترل کردن پروژه‌های طراحی دکوراسیون ضروری است. تا جایی که می‌توانید جزئیات را در قرارداد ذکر کنید، جزئیاتی از جمله کاربرد فضاهای مختلف و تعداد اتاق‌های شامل پروژه. این‌که مبلمان و وسایل چطور خریداری می‌شوند را توضیح دهید. قبل از شروع پروژه، نیمی از هزینه‌های آن را دریافت کنید.

خرید کردن

با فروشنده‌های مبلمان و وسایل خانه ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها تخفیف بگیرید. به این شکل می‌توانید از خرید وسایل برای مشتریان نیز کسب درآمد کنید

منبع : Ehow