ایده
همه ایده های خوب ، فرصت های ارزشمندی برای کسب و کار محصوب نمی شوند پس ازاینکه ایده ای توسعه یافت با یک نیاز یا مسئله سازگار شد و نهایتا اصلاح گردید گام بعدی در این فرآیند ، ایجاد فرصت های کسب و کار است این امر در برگیرنده دستیابی به درکی دقیق از این موضوع است که چگونه بازار هدف از این ایده برای رفع نیازهایش یا حل مسایلش استفاده خواهد کرد پذیرفته شدن ایده ، گامی ضروری در توسعه فرصت ها است .
مخاطبان خود را درک کنید ، نیازهای سرمایه گذاران بالقوه ، مشتریان و کارکنان شما چه هستند ؟ بسیاری از کسب و کارهای جدید شامل این عناصر در فرآیند شناسایی فرصت ها هستند لذا می توان دیدگاه های منحصر به فرد آنها را آموخت شما می توانید به عنوان روشی برای حل مسایل ساختاری خود ، نگاهی به فرصت های در اختیارتان داشته باشید آنها چه می خواهند؟ چه چیزی آنها را فرسوده می کند ؟ چگونه ایده شما می تواند این مسایل ر ا حل کند ؟ با قالب بندی ایده خود به عنوان راه حلی در قبال مشکلات گروه یا سازمان ، شما می توانید یک فرصت موفقیت آمیز را برای کسب و کار جدید خود ایجاد کنید.
حمایت سهامداران
حمایت سهامداران را به دست آورید : کارآفرینان کارشناسان و متخصصان ایده های خود هستند بدانید که دیگران ممکن است فاقد تخصص و دانش عمیق درباره کارآفرینی یا کار تیمی باشند لذا مهم است ایده خود را تا حد امکان ، به طور کامل و مشروح توضیح دهید تا سهامداران بتوانند آنها را درک کنند اگر مقاومتی وجود دارد ، ریشه های آن را شناسایی کنید ،اگر توانستید به طور کامل نقاط ضعف و معایب بالقوه کسب و کار ایده خود را شناسایی کنید می توانید از طریق شناسایی آنها و بیان اینکه چگونه باید اصلاح شوند ، به آنها بپردازید بدون حمایت یا کمک مالی ، عقاید خوب هرگز به فرصت هایی برای کسب و کاری جدید تبدیل نخواهند شد .
عملی بودن ایده خود را ارزیابی نمایید : مطالب آینده بیانگر مدل ها و روش هایی برای کمک به شما جهت ارزیابی ارزش بالقوه ایده شما است .
برداشت : توسعه چشم انداز برای اجرا
بسیاری از کارآفرینان نگران حرکت از مرحله ایجاد ایده به سمت هدایت برآوردهای موضوعات مالی و توسعه هستند در حالی که چنین برآوردهایی برای یک تجزیه و تحلیل جامع ضروری هستند ، نادیده گرفتن آن می تواند شما را به شکافی بزرگ در ایجاد سازمانتان رهنمون سازد استفاده از فرصت در برگیرنده ایجاد یک چشم انداز در قبال ارزشیابی و اجرای بالقوه آن فرصت است این امر به معنای در نظر گرفتن هر آنچه می باشد که در صورت عملی کردن یک ایده ، رخ خواهد داد در اینجا برخی پرسش های کلیدی مطرح شده اند که باید از کارآفرینان در زمان تکمیل فرآیند جستجو پرسیده شوند.
این فرصت قصد دارد چه مسئله یا نیازی را حل یا رفع کند ؟
چه نیازهایی هنوز وجود دارند ؟ همان طور که در مطالب آینده خواهید دید ، ارزیابی فرصت باید تدوین شود تا اطلاعات لازم برای رفع این نیازها فراهم گردند.
کارآفرینان باید چه موانعی را پیش بینی کنند ؟
کارآفرینان می خواهند به چه چیزی شناخته شوند ؟
اگر از فرصتی استفاده شد ، چه تفاوت هایی را کسب و کار جدید باید با بازار هدف ایجاد کرده باش
منبع: