اگر ترافیک وب سایت کسب و کار شما به اندازه کافی بازدیدکننده ندارد، بازدیدکنندهها روی آن نمیمانند و یا بازخورد آن به اندازه کافی نیست، شاید زمان طراحی مجدد فرا رسیدهاست. مخصوصا زمانی که وب سایت شما در طول یک سال به طور متناوب آپدیت نشدهباشد. به روز بودن وب سایت بسیار مهم است و اگر وب سایت شما ظاهرش قدیمی باشد تاثیر بدی روی کاربران میگذارد. حتی زمانی که شما میدانید دقیقا چه کاری انجام میدهید طراحی مجدد میتواند زمان بر و پر هزینه باشد . در این نوشته ۸ سوال که باید قبل از طراحی مجدد سایت از خود بپرسید آورده شدهاست تا شما با تصمیم گیری صحیح در هزینه و زمان خود صرفهجویی کنید.
-
آخرین زمانی که وب سایت خود را آپدیت کردید چه زمانی بود است؟
این مورد نقش زیادی در زمان طراحی مجدد دارد. اگر بیشتر از یک سال از آپدیت گذشته است تنها به روز رسانی مطالب ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد. اگر وب سایت شما قدیمی باشد در موتورهای جستجو در رتبه خوبی نشان داده نمیشود و باعث بازدید کننده کمتر و سود کمتر میشود.
-
وب سایت کنونی شما چه ایرادی دارد؟
طراحی قدیمی، تصویر، محتوا، منبع و هر چیز قدیمی روی وب سایت شما سریع وب سایت را از چشم مخاطب می اندازد. یک لینک نادرست و یا تصویری که بار گذاری نمیشود و اطلاعات کسب و کار به روز نشده باعث سردرگمی و دردسر برای شما میشود. تمام مشکلات سایت خود را لیست کرده و به دنبال راه حلها بگردید.
-
به چه چیزی می خواهید برسید؟
آیا به دنبال تغییر برند و نو کردن سایت خود هستید؟ مشخص کنید که به چه چیزی میخواهید برسید و در تخمین خود آزادانه فکر کنید. اگر شما استراتژی مشخصی در ذهنتان داشته باشید، از کاری که در طراحی مجدد وب سایت انجام می دهید بهره بیشتری خواهید برد. تنها تغییر در محتوا میتواند چند روز به طول بیانجامد در حالی که تغییر سایت ممکن است تا چند ماه طول بکشد.
-
چه چیزی در مورد وب سایت های دیگر دوست دارید؟
وب سایت خود را با رقبایتان مقایسه کنید. آیا طراحی آن ها مدرن تر است؟ قابلیتهای بیشتری دارد؟ ساده تر است؟ شما حتی می توانید سایتهای معروف را نگاه کنید و از آن ها برای بهتر کردن سایت خودتان الگو بگیرید.
- هدف کلی کسب و کار شما چیست؟
آیا به دنبال افزایش بازدید از سایت خود هستید یا می خواهید فروش خود را افزایش دهید؟ کمی غیر قابل تصور است که بتوانید به همه این اهداف بدون کمک دست یابید بنابراین بهتر است مهم ترین آن را انتخاب و روی آن تمرکز کنید. منابع آنلاین رایگان زیادی برای بالا بردن سئو سایت وجود دارند که هر صاحب و وب سایت باید تغییر را از آن جا شروع کند.
- آیا محصول شما تغییر کرده است؟
اگر خدمات یا محصول شما تغییر کرده است باید در وب سایتتان تغییر ایجاد کنید. این مورد برای وب سایت های تجارت الکترونیک مهمتر است ولی فروشگاه های فیزیکی هم نباید اهمیت آن را نادیده بگیرند. مشتریان شما انتظار دارند که تجربه خرید در فروشگاه را به صورت آنلاین تجربه کنند و اگر اطلاعات کسب و کار نادرست باشد شما مشتریانتان را از دست خواهید داد.
- آیا می توانید موفقیت وب سایت را اندازه گیری کنید؟
بسیاری از تهیهکنندگان وب سایت ابزار های آنالیز را برای آن در نظر میگیرند. این داده ها نه تنها برای فروشگاههای اینترنتی بلکه برای سایتهای کسب و کار کوچک هم کاربرد دارد. با استفاده از آن ها میتوانید متوجه شوید که چه چیزهایی ترافیک وارد سایت می کند و خروج از چه صفحاتی صورت می گیرد. این دادهها نه تنها برای طراحی مجدد بلکه برای مدیریت وب سایت هم بسیار مفید هستند. سن و جنسیت کاربران سایت شما میتواند ایده بسیار خوبی از کاربران ساییتان به شما بدهد. برای طراحی مجدد سایت حتما از دادههای سایت فعلی استفاده کنید.
۸٫ آیا سایت شما برای موبایل بهینه شده است؟
افراد انتظار دارند سایتها در موبایلشان به خوبی رایانههای شخصی کار کند. سایتهایی که برای موبایل بهینه نشده اند این روزها در حال انقراض هستند. یک طراحی خوب و جالب که در موبایل به خوبی نمایش داده میشود باید از اولین اولویتهای طراحی مجدد باشد.
منبع