در طول چند سال اخیر، شبکههای اجتماعی قادر شدند با معرفی گونههای جدید تبلیغاتی که میتوانند وظیفه انجام آن را برعهده بگیرند، نگاهی را که تا پیش از این به صفحات اجتماعی میشد، تغییر دهند.
برای کمک به اینکه نام تجاری شما در بازار پر آشوب نامهای تجاری گم نشود، بهترین راه این است که از تصاویر، رنگها و کلماتی که ممکن است در تبلیغات تصویری مخاطبتان را سردرگم کند، دوری کنید.
پنج نکتهای که بهتر است در این زمینه همیشه در ذهن خود نگه دارید، به شرح زیر است:
۱- تبلیغات نام تجاری خود را در یک سطح فکری نگه دارید
نخستین اشتباهی که کمپانیها در تبلیغ نام تجاری خود برای کسب و کارشان انجام میدهند این است که یا به سراغ رسانههایی میروند که به لحاظ فرم با نام تجاری آنان سازگاری ندارد، یا اینکه به قدری رسانههای متعددی را برای تبلیغات انتخاب میکنند که وقتی مخاطب از بیرون به این منظره مینگرد هیچ تشابه و سازگاری با این رسانهها نمیبیند.
بهتر است برای تبلیغات به سراغ صفحات خودتان در شبکههای اجتماعی بروید تا مخاطبتان بتواند به راحتی شخصیت شما را بشناسد و به شما بهعنوان صاحب یک نام تجاری اعتماد کند.
۲- رسانه خود را بشناسید
هر یک از رسانههای اجتماعی که امروزه طرفداران بسیاری دارند، شاخههای متنوعی از طرفداران را با سلایق مختلف در خود جای دادهاند. برای اینکه بخواهید به سراغ آنان بروید باید پیش از هر چیز بدانید این شبکههای اجتماعی بهعنوان یک رسانه چه طیفی از مخاطب را به سمت شما جلب میکنند. دقت داشته باشید که هرچه بیشتر به محتوا و تفسیر تصاویر و طراحیها توجه کنید میتوانید مخاطبان بیشتری را برای کسب و کار خود جذب کنید.
۳- تصویر پروفایل خود را ثابت نگه دارید
در تمام فضاهای تبلیغاتی و رسانههای اجتماعی داشتن تصویر یکسان باعث میشود تا آن تصویر تبدیل به یک نشانه برای شناخت سریع شما توسط دیگران شود. تصویری که برای پروفایل خود انتخاب میکنید در واقع هویت بصری اولیه شماست که مخاطب به محض دیدن آن تصویر بدون خواندن نام تجاری شما، ذهنش به سمت نام تجاریتان میرود.
۴- همیشه تازه باشید
کسانی که در شبکههای اجتماعی صفحهای دارند و مدام به آن سر میزنند مدام در انتظار اتفاقات و مطالب تازه هستند و دائما میخواهند از پیشرفتها مطلع شوند. پس زمانی که میخواهید نام تجاری خود را در صفحات اجتماعی مدام در مقابل چشمان مخاطبان داشته باشید، باید مطالب و تازههایی هم برای تغذیه ذهن آنان داشته باشید.
۵- خلاق باشید
اگر تمامی این کارها را هم انجام دادید پله بعدی برای شما این است که خلاق باشید و سعی کنید از فضایی که در اختیار دارید بهصورت کاملا خلاقانه استفاده کنید.
فرصت امروز
منبع: