۳ راه برای جذابتر شدن برند شما در اینستاگرام» آیا به دنبال راه و توصیه عملی برای جذب فالوئر بیشتر برای پست های خود در اینستاگرام هستید؟ رسیدن به موفقیت در این خصوص نیاز به جادو ندارد تنها کافی است عکس هایی به اشتراک گذاشته شود که مردم نسبت به آن اشتیاق نشان دهند. سه توصیه زیر را عملی کنید :
۱- برای مخاطبان اینستاگرام خود الهام بخش بوده و آنها را هیجان زده کنید:
عکاسی از محصول یکی از اصول بازاریابی دیجیتالی است، بخصوص برای وبسایتها و برندهای تجارت الکترونیک که کالاهای فیزیکی میفروشند. در بسیاری از موارد این قضیه شامل یک پس زمینه ی ساده میشود که محصول در آن به شکل برجسته قرار میگیرد.
این نوع تصویر برداری بسیار مهم است : چه کسی از تصویر شفاف محصول در پس زمینه ی سفید خوشش نمیآید؟ تصویربرداری و عکاسی عالی از محصول میتواند نتیجه ی فوق العادهای برای شما داشته باشد بنابراین به شدت توصیه میشود.
بوسیله ی شبکههای اجتماعی شما این شانس را خواهید داشت که به جای محدود کردن کالاهای خود در یک مکان محدود، آن را با یک جلوه ی ویژه و دیدنی در معرض دید همگان قرار دهید. در اینستاگرام تلاش کنید که تصاویر انتخابی شما هیجان انگیز و الهام بخش بوده و برای ایجاد چنین تصاویری از محصول خود زمان بیشتری را اختصاص دهید. شما برای انجام این کار به دوربین گرانقیمت و عکاس حرفه ای نیاز ندارید. فقط کافی است که گوشی هوشمند خودتان را بردارید و از یک دوست و یا همکار که در جلوی دوربین راحت است بخواهید که در این کار به شما کمک کند.
یکی از بهترین تصاویری که یک شرکت می تواند از محصول خود به نمایش بگذارد، تصویری است که یکی از مشتریان و مصرف کنندگان کالای مورد نظر ایجاد کردهاست. این موضوع بیانگر آن خواهد بود که کالای مورد نظر توسط شخصی مورد استفاده قرار گرفته است که مدل تبلیغاتی نیست. و بهتر خواهد بود که این تصویر را با یک نقل قول از طرف همان مصرفکننده یا مشتری به عنوان یک رضایت نامه از کالا همراه کنید. برای انجام این کار از روشهای زیر می توانید استفاده کنید :
۱- از مشتریان خود بخواهید که شما را در پست های خود تگ کنند.
۲- از مشتریان خود بخواهید زمانی که از محصول شما استفاده می کنند از هشتگ مخصوص استفاده کنند.
۳- از مشتریان خود درخواست کنید که عکس هایی که از به اشتراکگذاری آنها توسط شما ناراحت نمی شوند را برایتان ایمیل کنند.
در دو مورد اول شما می توانید از یک اپلیکیشن رایگان مانند Repost که به شما اجازه می دهد تا عکس های مشتریان خود را به راحتی به نام خودشان به اشتراک بگذارید استفاده کنید. در خصوص مورد سوم شما نیاز به ایجاد یک ایمیل جهت جمع آوری تصاویر دارید.
تمام این سه راه به شما برای ایجاد یک پیوند مثبت با مشتریان کمک میکند. می توانید در ازای نشان دادن تصاویر آنها، به دلیل اینکه مشتریان کالای شما را از میان تمام رقبا انتخاب کردهاند پاداش و هدیهای برای آنها در نظر بگیرید و اینکه این کار شما حس وفاداری مشتری را افزایش میدهد.
یک تصویر از محصول شکل ظاهری آن را ارائه میکند، اما در مورد نشان دادن اینکه این محصول چه کارهایی میتواند انجام دهد چطور؟
مثلاً اگر شما دوربین عکاسی میفروشید می توانید یک تصویر با همان دوربین گرفته و کیفیت فوق العاده ی آن را با همان عکس در معرض نمایش قرار دهید. اگر به دنبال یه ایده درجه یک هستید چرا از یک ویدئو استفاده نکنید؟! اینستاگرام به شما اجازه ی آپلود ویدئوهای کوتاه را میدهد بنابراین میتوانید از یک ویدئوی کوتاه و جذاب و احساس برانگیز برای نشان دادن ویژگیهای خاص محصولتان بهره ببرید. این فیلم های کوتاه نیاز به فیلم برداری حرفه ای ندارند. تمام چیزهایی که نیاز خواهید داشت یک نورپردازی مناسب و یک گوشی همراه است تا کار به خوبی انجام شود.
روختن محصول در اینستاگرام
شروع کنید :
حال که یادگرفتید چه عکس هایی برای شبکه اجتماعی اینستاگرامتان مناسب اند، زمان آن رسیده است که بازاریابی در اینستاگرام را شروع کنید.
به یاد داشته باشید که تداوم و پیوستگی اهمیت کلیدی دارد. اگر در روزهای اول اشتیاق و استقبال زیادی مشاهده نکردید به کار خود ادامه دهید قطعاً پیشرفت را خواهید دید.
منبع: