یومی خانه؛ شبکه اجتماعی دکوراسیون و معماری

پولدارشو

یومی خانه فضایی خلاق برای ارتباط بی‌واسطه با تامین کنندگان، معماران، طراحان و مجریان ساختمانی در اختیار شما قرار می‌دهد.

ایده اولیه خود را از کجا الهام گرفتید؟ ایده شما چه مشکلی را برطرف می‌کند؟
من معمار هستم و یازده سال سابقه فعالیت در این حوزه را دارم اما بازهم پیدا کردن محصولات در حوزه طراحی و دکوراسیون ساختمان برای من دشوار است. پس از تجربه این شرایط ایده یومی‌خانه به ذهنم رسید و تصور کردم با وجود این‌که من معمار هستم این مشکلات را دارم، پس مردم عادی هم یقینا در این زمینه با مشکل روبرو هستند. از این رو تصمیم گرفتیم مجموعه‌ای ایجاد کنیم که حرفه‌ای‌ها و همین‌طور محصولات در یک‌جا جمع شوند.

از کجا متوجه شدید که ایده شما نیاز بازار است؟
تیم ما که متشکل از سه معمار است که قبلا این مشکل را تجربه کرده بودند. علاوه‌بر این تحقیقات میدانی انجام دادیم و با اشخاصی که در این حوزه فعالیت می‌کنند صحبت کردیم، همه آن‌ها نظرشان این بود که پیدا کردن محصولات در فضای آنلاین بسیار سخت است.

بین نسخه اولیه و نسخه‌ای که الان در بازار وجود دارد چه تفاوتی است؟ چه بازخوردی از مشتریان باعث ایجاد این تغییرات شد؟
در قسمت تجربه کاربری (UX) بازخورد‌های زیادی دریافت کردیم، در قسمت عکس‌گذاری وب‌سایت تغییراتی اعمال شد تا برای مردم عادی و کسانی که با فضای وب زیاد آشنا نیستند استفاده از آن راحت‌تر باشد. محصول اولیه با محصولی که در حال‌حاضر داریم از نظر بنیادی تغییری نکرده است و تنها استفاده از این سرویس راحت‌تر شده است.
ویژگی برجسته محصول و استارت‌آپ شما چیست و چه مزیت‌هایی نسبت به رقبای خود دارید؟
یومی‌خانه تمامی محصولات را به صورت بصری و با عکس نمایش می‌دهد یعنی محتوای اصلی سایت عکس است که محصولات از این طریق نمایش داده می‌شود. روی عکس‌ها برچسب‌هایی (Tag) وجود دارد که ویژگی اصلی وب‌سایت یومی‌خانه است، این برچسب‌ها مشخصات محصول، منبع، آدرس و اطلاعات‌تماس تامین‌کننده را نشان می‌دهد.

اولین مشتریان خود را چگونه پیداکردید؟ چگونه جذب مشتری می‌کنید؟ برنامه‌ای برای جذب مشتری دارید؟
ابتدا کار خود را در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام شروع کردیم، اولین مشتری‌های ما همان دنبال‌کننده‌های ما در این شبکه‌های اجتماعی بودند که وارد وب‌سایت یومی‌خانه شدند.
تیم خود را چگونه تشکیل دادید؟ وظایف اعضای تیم خود را بگویید.
تیم از سه معمار تشکیل شده است. یکی از اعضای تیم تولید محتوا و دیگری بازاریابی را انجام می‌دهند و من هم به عنوان موسس، در همه این زمینه‌ها فعالیت می‌کنم. یک مشاور برندسازی و یک طراح در تیم حضور دارند. دو نفر از اعضای تیم توسعه‌دهنده سایت هستند و البته یک توسعه دهنده هم در هند با ما همکاری می‌کند. معمارهای سایت از قبل باهم دوست بودیم و کار را شروع کردیم ولی توسعه‌دهنده‌ها از طریق مصاحبه جذب شدند.

آیا استارت‌آپ شما با سازمان، شرکت یا فرد خاصی همکاری داشته است و برای قانع کردن این سازمان‌ها چه کاری انجام دادید؟
برای مذاکره با افراد و سازمان‌ها ما در ابتدا محصول خود را به آن‌ها معرفی کردیم و ویژگی‌هایی که وب‌سایت یومی‌خانه دارد را توضیح دادیم. همینطور مزیت‌های خود را نسبت به رقبا برای آن‌ها گفتیم. دو هفته است که محصولات پولی ما رونمایی شده است و در این مدت کوتاه دو مشتری از طریق همین مذاکره‌ها جذب شده‌اند.
سرمایه اولیه خود را چگونه فراهم کردید؟ برای جذب سرمایه برنامه‌ای دارید؟
در استارت‌آپ یومی خانه ما سه شریک هستیم که کار را با سرمایه شخصی خود شروع کردیم و در حال‌حاضر به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم. در نمایشگاه الکامپ با چند سرمایه‌گذار صحبت کرده‌ایم و بعد از الکامپ جلسه حضوری با آن‌ها خواهیم داشت.

مدل درآمدی یومی خانه به چه شکل است؟
در وب‌سایت افرادی به عنوان تامین‌کننده و حرفه‌ای عضو هستند که آن‌ها می‌توانند صفحه ویژه برای خود داشته باشند که برای داشتن این صفحات باید ماهیانه مبلغی را پرداخت کنند. برای نمایش و معرفی خود می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی یومی‌خانه تبلیغات داشته باشند و اگر تامین‌کننده هستند می‌توانند در کنار نمایش و عرضه محصولات، اطلاعات تماس، آدرس، شبکه‌های اجتماعی و زمان کاری خود را نیز در وب‌سایت درج کنند. در واقع این سازمان‌ها می‌توانند وب‌سایتی درون وب‌سایت یومی خانه برای خود داشته باشند.

بعد از راه‌اندازی استارت‌آپ، ذهنیت شما نسبت به دنیای کسب‌وکارهای نوپا عوض شده است؟
در ابتدا فکر می‌کردم شروع کسب‌وکار سخت است ولی فکر نمی‌کردم تا به این اندازه سخت باشد.

منبع:

مرکز توانمند سازی کسب و کارهای نوپا فاوا

 

لینک کوتاه:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.