دپارتمان کار آفرینی
وقتی صحبت از شروع یک کسب وکار می شود. افراد نا خود آگاه ذهنشان می رود به سرمایه نقدی هنگفت و یا خیلی بزرگ !
که تامینش از راه های استقراض ووام و….دشوار می باشد.برای همین کسی زیاد تمایل به ایجاد اشتغال برای خود ندارد.
بسیاری از افراد ایده های ناب و خوبی دارند ولی احساس می کنند برای انجام آن، به یک طرح کسب و کار طولانی و مقدار زیادی پول نقد نیاز دارند.
ما در این نوشتار میخواهیم راه های دیگری را به شما بگوییم تا بتوانید با هزینه کمتر ایده هایتان را اجرایی کنید.
۱ . یک تیم از افراد با تجربه تشکیل دهید و از مشاوره آنها استفاده کنید.
یک گروه مشاور پیدا کنید که به شما بگویند چه چیزی باید بدانید و شما را به افراد دیگر معرفی کنند. هفته ای چند بار با افرادی که به شما معرفی شده جلسه داشته باشید و اطلاعات موردنیازتان را از آنها کسب نمایید. در نهایت متوجه می شوید که بخش اعظمی از منابعی را که لازم داشتید در اختیار دارید و می توانید ایده خود را اجرا کنید.
۲ . یک سرمایه گذار ریسک پذیر بیابید.
یکی از اهداف تشکیل تیم مشاوران این است که شرکای بالقوه ای بیابید که حاضر به همکاری در ایده های شما باشند. مثلا می توانید در زمینه ی موردنظر خود یک فرد ثروتمند پیدا کنید و با کمک مالی او کارتان را راه انداخته و بعدها به تدریج به برگردانید یا اورا درسود خود شریک کنید.
۳ . فقط به فکر اجرای ایده تان باشید زیاد در گیر ظواهر و تعارفات نباشید.
به عنوان مثال شخصی به نام جاستین گولد بهترین کره ی بادام زمینی را در آشپزخانه ی خود ساخته و آنها را در بازار کشاورزان می فروخت. او با تولیدکنندگان بزرگ کره ی بادام زمینی صحبت کرد که در تولید انبوه این محصول به او کمک کنند، ولی آنها گفتند برخی از مواد محصول او را نمی توانند به کار ببرند زیرا ممکن است دستگاه هایشان خراب شود. جاستین تعجب کرد که او می تواند در آشپزخانه ی کوچک خود این محصول را تولید کند ولی آنها در کارخانه های چندمیلیون دلاری خود نمی توانند. پس تعدادی تجهیزات صنعتی دست دوم قدیمی را به قیمتی ناچیز تهیه کرد و کسب و کارش را راه انداخت.
۴ . چیزی برای فروش پیدا کنید تا بتوانید ایده تا را اجرا کنید.
به عنوان مثال، شخصی به نام آلن لیم تعدادی نوشیدنی طبیعی درست کرده بود که موردعلاقه ی دوچرخه سواران بود. او تصمیم گرفت این سرگرمی خود را به یک کسب و کار تبدیل کند؛ ولی هیچ پولی نداشت. بنابراین یک کانکس کهنه ی کارکرده پیدا کرد و آن را به آشپزخانه تبدیل نمود. او با فروش نوشیدنی های خود، هزینه ی بازاریابی محصولات جدیدش را تامین می کرد.
۵ . قبل از اینکه محصول یا خدمت خود را بسازید، آن را بفروشید.
اعتبار نهایی یک مدل کسب و کار به این است که مشتریانی وجود داشته باشند که محصول یا خدمات شما را بخرند. در بسیاری از موارد، می توانید حتی قبل از تولید محصولاتتان، آنها را بفروشید. سرمایه گذاری جمعی، روشی فوق العاده برای تست محصولات قبل از صرف زمان و پول زیاد روی کسب و کارتان می باشد.
منبع: