اشخاص به دلایل متنوعی وبلاگشان را به راه میاندازند. مثلا ممکن است شرکتی با بالا بردن ترافیک وبلاگ، بر درآمد کلیاش بیافزایند یا وبلاگی بسازد که دنبال کننده های فراوانی داشته و در نهایت به مکان خوبی برای تبلیغ دیگران بدل گردد. یا حتی ممکن است سازمانها وبلاگی برای مقالات و نتایج پژوهشهایشان بسازند تا دیگران نیز از آنها استفاده کنند. به هر حال هرگز برای ایجاد یک وبلاگ دیر نیست.
اگرچه این اهداف متنوع اند اما اشتراکاتی نیز دارند. از این رو برای موفقیت وبلاگ تان به هشت مورد زیر نیاز دارید:
- نوآوری
در حال حاضر میلیون ها وبلاگ در فضای مجازی فعالیت میکنند، اما مردم صرفا شمار معدودی از آنها را برای مطالعه روزانه خود انتخاب مینمایند. بنابراین برای جذب مخاطب لازم است کاری را انجام دهید که تاکنون نمونهاش مشاهده نشده. با این کار نتنها خود را از دیگران متمایز میکنید بلکه جمعیت مشخصی از مخاطبان را پیدا می کنید و میتوانید محتوایتان را برحسب نیازمندیهای آن گروه تهیه نمایید. نوآوری مورد نیازتان تنها در صورتی تامین میشود که محتوایی اصل و عاری از کپیبرداری را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.
- تخصص
اگر وبلاگ های تخصصی مانند کاهش وزن و فیتنس به راه انداخته و سواد آن را نداشته باشید به طور قطع موفق نخواهید شد، هرچند اطلاعاتی که ارائه میدهید بسیار مفید باشد.
- سودمندی
مفید بودن با توجه به وبلاگی که میسازید تعریف میشود. مثلا در وبلاگی که برای دوچرخه سواران ساخته شده، مطرح کردن علاقه ی شدید شما به دوچرخه سواری آنقدر مفید نیست که پستی درباره ی تعویض لاستیک چرخ میتواند باشد.
از طرف دیگر اگر علاقهی خود را با چاشنی طنز بنویسید از این نظر که میتواند خوانندهها را بخنداند و خوشحال کند میتواند مفید واقع شود. پس مفید بودن متفاوت است.
- عمق
پستهای سطحی و ضعیف نتایج ضعیفی نیز به بار می آورند. محتوای وبلاگ باید آنقدر قوی و جزئی نگرانه باشند که وقت با ارزش خواننده را تلف نکند. منظور این نیست که پست هایی با متن طولانی بگذارید بلکه زمان بیشتری را برای فکر کردن در مورد هر پست اختصاص دهید.
- ثبات
برای جذب بینندههای بیشتر باید روزهای مشخصی پست بگذارید. اگر هر هفته روزهای دوشنبه و سه شنبه پست می گذارید همیشه به آن وفادار بمانید. نکته ی دیگر این است که هر هفته باید با یک مطلب جدید به وبلاگ بیایید نه اینکه یک مطلب را بارها تکرار کنید.
- تبلیغ
یک وبلاگ بدون تبلیغ، محال است موفق شود. وبلاگ شما هر چند مطالب خوبی داشته باشد ولی اگر به گوش و چشم کسی نرسد، هیچ فایده ای در نهایت برای شما نخواهد داشت. برای تبلیغ باید در اکثر صفحات اجتماعی حضور داشته باشید و کار خود را به دید همه برسانید. به مرور زمان فالوورهای زیادی بدست میآورید که مشتاق دیدن هر پست تان خواهند بود.
- نگه داشتن کاربران
- اندازه گیری
در آخر باید رشدتان را اندازه گیری کنید. در این جا تعداد مطالبی که پست میکنید بر اندازه گیریتان اثر می گذارد. آیا هفته ای یک مطلب می گذارید یا روزانه؟
در این زمینه استراتژیهای زیادی وجود دارد که میتواند در گسترش وبسایت تان کمک کند.
این نکاتی که گفته شد برای شروع ایجاد وبلاگ تان میتواند مفید باشد. به این فکر کنید که آیا در وبلاگ تان این هشت نکته را رعایت میکنید یا خیر؟ اگر پاسخ تان خیر است، الان بهترین زمان برای تغییر آن است.
منبع:
1 دیدگاه
کلانتری ssd-cg
سایت و مطلب خوبی دارد . ممنون
جهت استفاده از نکات و خدمات مشاوره ای کسب و کار با ما از طریق سایت http://www.ssd-cg.com در تماس باشید.
با تشکر