ترجمه:شادی حسن پور
اکنون زمان آن فرا رسیده است که وارد دنیای کارآفرینی شوید. پس تصمیم تان را گرفته اید و می خواهید کسب و کاری را برای خود آغاز کنید؟ تبریک می گویم! کمتر چیزی وجود دارد که بتواند به اندازه کارآفرینی و در نتیجه آن کسب اهداف شخصی و کمک به دیگران، لذت بخش و قدرت بخش باشد.
هیچ زمانی برای کارآفرینی بهتر از حال حاضر نیست. در آمریکای شمالی هر ماه حدود ۵۵۰ هزار کارآفرین جدید مشغول به کار مورد علاقه شان می شوند.
حالا بیایید نگاهی به وضعیت زنان کارآفرین بیندازیم: بر اساس آمار و ارقام، این طور تخمین زده شده که تعداد زنان کارآفرین آمریکای شمالی از عدد ۹٫۴ میلیون نفر گذشته است که این رقم به معنای ۳۰ درصد کل کسب و کارهای این نقطه از عالم است. درآمدی که از این کسب و کارها ناشی شده است، حدود ۱٫۵ تریلیارد دلار است که نشان دهنده این مسئله است که زنان نیز به خوبی در اقتصاد کشور نقش دارند.
چه از وضعیت بد و چرخه باطل کارهای شرکتی خسته شده باشید و چه خدمات و محصولات فوق العاده ای برای ارئه داشته باشید، هیچ دلیلی ندارد که خود را به داشتن شغلی خسته کننده و آینده ای نامطمئن راضی کنید.
همیشه نخستین قدم، سخت ترین گامی است که باید بردارید زیرا دستورالعمل کامل شروع کسب و کار چیزی نیست که بتوانید با مطالعه کتاب، مراجعه به مشاور یا نوشتن برنامه کسب و کاری دقیق به آن دست پیدا کنید. (اگرچه همه این کارها واقعا ارزشمند هستند. به همین خاطر به شما توصیه می کنم که انجام شان دهید.) اگرچه بیشترین چیزی که می آموزید، در حین کار خواهد بود اما می خواهم چندین نکته را با شما در میان بگذارم تا بتوانید تا حدی خود را آماده این کار کنید.
۱٫ علاقه تان را دنبال کنید
می گویند اگر کاری را که دوست دارید انجام دهید، دیگر نمی توان اسم «کار کردن» را روی آن گذاشت. بسیار ضروری است که کسب و کارتان آن چیزی باشد که به آن علاقه مندید چرا که باید وقت زیادی را به انجام آن کار اختصاص دهید. کارآفرینی مانند انتخاب یک شغل یا اضافه کاری نیست، بلکه چیزی است که باید تمام زندگی تان را وقف آن کنید؛ به همین خاطر بسیار مهم است که واقعا به آن کار علاقه داشته باشید. علاوه بر این، وقتی که نسبت به چیزی مشتاق باشید، اشتیاق شما به شکلی مسری به همه سرایت می کند و بدین شکل می توانید در تمام حیطه ها مثل بازاریابی، فروش، مذاکرات و جذب سرمایه با موفقیت عمل کنید.
۲٫ با برندتان یکی شوید
برندتان همه چیز را در مورد شما و شرکت تان به همه می گوید، به همین خاطر باید آن را به شکل مشخصی تعریف و سپس در مورد همه چیز اعمالش کنید. برند شما نه تنها نیازمند لوگو، پیام، فونت و رنگ بندی خاصی است بلکه باید شعار، ارزش ها، کیفیت و رویکردتان در زمینه خدمات مشتریان را نیز در آن بگنجانید. تداوم برند باعث ایجاد اعتماد در مشتریان می شود، اعتباری برای تان به ارمغان خواهد آورد و شما را نسبت به رقبا متمایز خواهد کرد. به عنوان مثال برند من حول محور آموزش کارآفرینی به بانوان متمرکز شده است و من تمام فعالیت هایم را بر اساس همین موضوع تنظیم می کنم.
۳٫ بر ترس تان غلبه کنید
متوجه قضیه هستم. ایجاد تغییر بزرگی در زندگی و شیوه کسب درآمد، کار ترسناک و پر خطری است. اگر موفق نشوم چه؟ باید مشخص کنید که از چه چیز می ترسید. آیا از شنیدن پاسخ منفی هراس دارید؟ خب این اتفاق بارها و بارها رخ خواهد داد. بعد از هر بار شنیدن پاسخ منفی باید دوباره تلاش کنید. آیا از شکست می ترسید؟ خب ممکن است در طول مسیر کارآفرینی با چند شکست کوچک و بزرگ روبرو شوید. خود را به بهترین شکل ممکن برای این اتفاق آماده کنید و تمرکزتان را روی بازگشت قوی تر بگذارید. گاهی در ابتدای مسیر، بدترین احتمالات ممکن را پیش بینی می کنیم، اما کمی بعد متوجه می شویم که آن احتمالات فاجعه آمیز به ندرت رخ می دهند.
۴٫ سیستم پشتیبان تدارک ببینید
حتی اگر به عنوان یک کارآفرین تنها می خواهید کارتان را شروع کنید، باز هم باید عده ای را برای پشتیبانی از خود داشته باشید. به یک حسابدار، مشاور مالی، وکیل یا یک ایده پرداز رجوع کنید. از خانواده و دوستان تان بخواهید که از شما حمایت کنند. از افراد موفقی که می شناسید، سراغ مشاوران خوب را بگیرید و در نهایت به انجمن های کارآفرینی شهرتان رجوع کنید و اطلاعات و دانش بیشتری را در این زمینه به دست آورید.
منبع: