نویسنده: نسترن روژاوا
موفقیت در کسب و کارهای کوچک لذتبخش است. پیشرفت در این زمینه ممکن است شما را با چالشهایی مواجه کند. برای موفقیت در کسب و کارهای کوچک آموزش و یادگیری را فراموش نکنید. سعی کنید دانش خود را به روز کنید. این اقدامات باعث رشد و توسعه کار شما میشود.
۳ گام برای موفقیت در کسب و کارهای کوچک
همه ما دوست داریم که کسب و کارمان را رونق دهیم ولی نمیدانیم باید از کجا شروع کنیم. در ادامه شما را با چند توصیه آشنا میکنیم که از طریق آن سریعتر به نتیجه میرسید.
تمرکز دوباره روی خدمات مشتری
خدمات مشتری یکی از بخشهای مهم کسب و کار است که اغلب بر اساس یک روش خاص انجام میشود. خدمات مشتری مجموعه فعالیتهایی است که در نتیجه موجب رضایت مشتری و موفقیت در کسب و کارهای کوچک میشود؛ زیرا باعث رشد و اعتبار کار شما میشود.
در بخش روابط عمومی یک کسب و کار، رضایت مشتری بخش بسیار مهمی است. ارائه خدمات خوب به مشتری، به معنای روابط عمومی کارآمد و موثر است. اگر قصد تمرکز روی خدمات مشتری دارید، میتوانید از روشهای درستی برای این کار استفاده کنید. بهتر است از نرمافزاری استفاده کنید که سوابق و نظرات مشتریان را ثبت کرده است و از کارمندان خود درخواست کنید که از این نرمافزار استفاده کنند.
سعی کنید روی مشتریانی تمرکز کنید که در آینده میتوانند به رشد کار شما کمک کنند. از مشتریان خود راجع به محصولات پرس و جو کنید؛ اگر نظر آنها مثبت است به تیم بازاریابی خود اجازه دهید که آن را با عموم به اشتراک گذارند.
بهبود مهارتهای اجرایی
وجود نیروهای اجرایی خوب برای موفقیت در کسب و کارهای کوچک و رساندن آن به مراحل بالاتر از اهمیت زیادی برخوردار است. شما به یک تیم مورد اعتماد که بتوانند با کیفیت بسیار بالایی وظایفشان را انجام دهند نیاز دارید.
به عنوان یک کارفرما، شما باید این فرصت و شانس را به کارمندان خود بدهید که بدون نظارت مستمر، وظایفشان را انجام دهید. ممکن است در ابتدای راهاندازی کسب و کار مجبور باشید که خودتان همه وظایف را بر عهده بگیرید اما به مرور و با پیشرفت کسب و کار بهبود مهارتهای اجرایی ضروری است.
استراتژیهای جدید بازاریابی
همزمان با پیشرفت کسب و کارتان باید استراتژیهای بازاریابی خود را تغییر دهید. میتوانید فعالیتهای بازاریابی جدید را امتحان کنید. روشهای خود را تغییر دهید و از استراتژیهایی استفاده کنید که با اهداف مربوط به کسب و کار شما سازگار باشد.
بازاریابی آنلاین یکی از روشهایی است که برای موفقیت در کسب و کارهای کوچک از طریق آن به راحتی میتوانید فعالیتهایتان از طریق آن گسترش و ارتقا دهید. اگر در زمینه استراتژیهای جدید بازاریابی، تجربه و اطلاعاتی ندارید،بهتر است از یک بازاریاب متخصص کمک بگیرید.
میتوانید روشهای قدیمی و غیر موثر بازاریابی را از بین ببرید و به تناسب زمان و نیاز از روشهای دیگر استفاده کنید. بازاریابی، کار بسیار خلاقانهای است و در کمترین زمان ممکن باعث موفقیت در کسب و کار های کوچک میشود. بهتر است افرادی را انتخاب کنید که قبلا سابقه بازاریابی را داشتند.
لازم نیست که همهی ایدهها را با هم اجرا کنید. حتی به شما توصیه میکنیم که متناسب با کسب و کارتان ایدههایی را که سازگاری بیشتری با نوع فعالیت شما دارند، انتخاب کنید. قبل از انتخاب ایده جدید و تغییر استراتژی کسب و کارتان از این امر مطمئن شوید که آمادگی شروع کار جدید را دارید.
منبع: