اهمیت گرافیک در طراحی سایت از آنجا نشات می گیرد که بازگو کننده تصویر برند شما در فضای آنلاین است، همچنین می تواند نقش مهمی در موفقیت یا عدم آن در بسیاری از کسب و کارها و تعاملات کاری ایفا کند.
به خاطر داشته باشید که طرح وب سایت شما همانند نمای بیرونی یک فروشگاه میماند که میتواند تاثیر اولیه را روی مخاطبان گذاشته و آنها را تشویق به ورود کند.
در طراحی سایت باید به رابط کاربری آسان جهت جست وجوی راحت وب سایت، لود شدن سریع و کدهای استاندارد توجه شود تا بدون هیچ گونه ایراد و تلف کردن وقت، یک تجربه کاربری خوب را ایجاد کند.
هیچ کمپین دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی موفق نمیشود مگر اینکه یک وب سایت استاندارد و زیبا داشته باشد. زمانی که شما با برنامههای بازاریابی و تبلیغات خود، مشتریان بالقوه را به سمت وب سایت تان هدایت میکنید، نخستین بازخورد آنها بسیار مهم است و چنانچه وب سایت شما نتواند از جذابیت و زیبایی لازم برخوردار باشد، نمی تواند به عنوان محرکی در جذب و نگه داشتن بازدید کنندگان ایفای نقش کند و شما به راحتی مشتریان بالقوه خود را از دست میدهید.
یک طراحی سایت خوب باید اهداف شرکت را پوشش دهد
برای حل دغدغه ها و چالشهای فروش، توجه به نیاز های شرکت نمیتواند به تنهایی موثر باشد. به منظور تهیه و تدوین نقشه و گرافیک سایت، جدا از نیاز ها باید کالا، خدمات و اهداف شرکت، برای ایجاد یک تعامل خوب با گروه هدف مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.
همچنین توجه به المانهای بصری و هویت سازمانی از قبیل لوگوی شرکت، رنگ های سازمانی، چشم انداز و اهداف شرکت می تواند نقش مهمی در رساندن تصویر برندتان به مشتریان و مخاطبانتان داشتهباشد.
یک شرکت حرفهای را برای طراحی سایت خود انتخاب کنید
اینجا جایی است که شرکتهای حرفه ای طراحی سایت میتوانند ایفای نقش کنند. یک شرکت طراحی سایت حرفهای پس از شناخت نیازها و مخاطبان آن کسب و کار اقدام به طراحی و توسعه وب سایت میکند.
این شرکتها معمولا با برگزاری جلسات با مدیران، کارشناسان و بازاریابهای شرکت، پس از آشنایی کامل از مدل کسب و کار، نیازها و گروه هدف، نسبت به ایده پردازی و ارائه پیشنهادهای کاربردی اقدام میکنند.
با یک استراتژی مشخص حرکت کنید
داشتن یک برنامه و استراتژی مناسب می تواند مسیر درست را در پروسه طراحی سایت به شما نشان دهد.
تمامی ایدهها و طرحها باید براساس اولویت های شرکت و نقشه راه و اهدافی که از قبل تنظیم کرده اید اجرا شود.
بدون داشتن یک استراتژی مناسب و مشخص نبودن مسیر و اهداف شرکت، استراتژی طراحی سایت نمی تواند به موفقیت خوبی دست پیدا کند. همچنین در پروسه طراحی باید کالا و خدمات شما نسبت به دیگر رقبای تان مورد بررسی و آنالیز قرار گیرد.
جایگاه محتوا را در وب سایت مشخص کنید
نکته آخری که باید به آن توجه شود، محل قرار گرفتن محتوای شما در وب سایت و نحوه دسترسی به آن توسط بازدیدکنندگان است. جایگاه قرار گرفتن مطالب، عناوین، خبرنامه، ویدئو، عکس های شما در وب سایت میتواند نقش مهمی در ایجاد یک ارتباط پویا با کاربر و هدایت آنها به سمت صفحات و مطالب موردنظر شما داشته باشد.
منبع