نقش حیاتی رسانههای اجتماعی در موفقیت کسبوکارهای امروزی غیرقابلانکار است. با حضور گسترده مردم جهان در این رسانهها، نقش آنها در فعالیتهای اقتصادی بسیاری پررنگتر شده است و بنابراین بسیاری از کسبوکارهای جهان به اهمیت آنها پی برده و سعی در استفاده بیشتر از چنین فضاهایی دارند. هر توییتی که به اشتراک گذاشته و توسط کاربران دوباره بارگذاری شود و یا هر پستی که در فیسبوک توجه مخاطبان را جلب کند، میتواند موفقیت چشمگیری را برای یک فعالیت اقتصادی به ارمغان بیاورد؛ بنابراین با توجه به اهمیت رسانههای اجتماعی در مشاغل امروز، استارتآپهای نوینی در همین راستا شکل گرفتهاند که هدف اصلی آنها ارتباط بیشتر بین کسبوکارها و رسانههای اجتماعی است. استارتآپ ادشاپر یکی از همین نمونههاست که به کمپانیها و شرکتها در استفاده از فضای این رسانههای اجتماعی در جهت ارائه برنامههای بازاریابیشان کمک میکند. استارتآپ ادشاپر، که توسط جان وست و چاد لتفورد در سال ۲۰۱۱ با فروش جوراب در دانشکدهشان شروع شده بود، در حال حاضر یکی از شناختهشدهترین فروشگاههای تجارت الکترونیکی است که بیش از ۱۰ هزار برند از برنامههای بازاریابی آن استفاده میکنند. این شرکت با طراحی برنامههای خلاقانه تبلیغاتی، از پتانسیل کانالها و رسانههای اجتماعی در فضای اینترنتی استفاده میکند و بسیاری از نامهای تجاری معروف را به مخاطبان معرفی میکند. برندهای مختلف میتوانند با استفاده از برنامههای ادشاپر ایمیلهای بیشتری از کاربران اینترنتی کسب کنند و دایره مخاطبان خود را گسترش دهند، ضمن اینکه بسیاری از راهکارهای بازاریابی نیز در اختیار آنها قرار داده میشود.
منبع: