کسبوکارهایی که به استفاده از راهکارهای بازاریابی آنلاین رو میآورند، اکثرا با این چالش روبهرو هستند که چه ابزارهایی میتوانند در این مسیر به آنها کمک کنند. از آنجایی که بازخورد همسانسازی کمپینهای تبلیغاتی آنلاین با تبلیغات آفلاین کسبوکارها بسیار خوب بوده، لازم است که ابزارهایی را در زمینه بازاریابی دیجیتال انتخاب کنید که شما را در این مسیر یاری میکنند. در ادامه به معرفی چند ابزار در زمینههای مختلف بازاریابی آنلاین میپردازیم که امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار میدهند:
ابزارهای بهینهسازی موتورهای جستجو:
Moz: این سیستم، به کسبوکار شما این امکان را میدهد که به راحتی بتوانید میزان رشد کلمات کلیدی خود را در موتورهای جستجو و تغییر رتبهبندی آنها را دریابید. از طرفی کمک میکند که بتوانید به تحقیق در مورد کلمات کلیدی بپردازید و کیفیت لینکهای ساخته شده توسط کسبوکار شما را بررسی میکند و در کنار تمام این موارد، امکانات جالب دیگری در این سیستم وجود دارد که برای اطلاع از آنها، کافیست که به این صفحه مراجعه کنید.
Ahrefs: این ابزار تماما روی ردیابی بکلینکها، کلمات کلیدی و پیدا کردن جاهایی که نام شما آورده شده، تمرکز دارد و از سوی دیگر شما را در بررسی رقیبانتان، یاری خواهد کرد.
SiteCheckup: با مراجعه به این سیستم و وارد کردن نام وبسایت خود، میتوانید یک آنالیز کامل از وضعیت سئوی آن بدست بیاورید و به کمک پیشنهادهایش به بهبود شرایط ایجاد شده بپردازید.
بازاریابی ایمیلی:
mailerlite: این سیستم که برای مدیریت ایمیلهای ارسالی توسط کسبوکارها مورد استفاده قرار میگیرد، اطلاعات مفیدی از بازخورد کمپینهای ایمیلی در اختیار کاربرانش قرار میدهد و از معدود سرویسهای بازاریابی ایمیلی است که در ایران نمایندگی رسمی داشته و پشتیبانی کامل از آن صورت میگیرد.
MailChimp: سیستم ارسال ایمیل MailChimp، به کسبوکارها این امکان را میدهد که بتوانند به راحتی بر اساس هویت برند خود، طراحی ایمیل خودشان را تغییر دهند و همین مورد است که آن را از بقیه سرویسهای مشابه، متمایز کرده است. این سرویس فعلا به کسبوکارهای ایرانی ارائه نمیشود و شاید در آینده، امکان استفاده از آن فراهم گردد.
ابزارهای بازاریابی محتوا:
Adsensor: وبسایت Adsensor به شما این امکان را میدهد که بتوانید به پخش محتوای تولیدی خود در تلگرام بپردازید و آنها را میان علاقمندان به زمینههای مورد نظر خود انتقال دهید. در حقیقت این سیستم آنقدر هدفمند است که محتوای شما به کاربری از تلگرام میرسد که هدف نهایی شماست. استفاده از این سیستم، میتواند به شما در راه افزایش تعداد Follower برای شبکههای اجتماعی هم کمک برساند.
اخبار رسمی: اخبار رسمی شما را در زمینه بازاریابی محتوا همراهی میکند و به کمک آن، راحتتر از پیش میتوانید اخبار و محتواهای خود را در وبسایتهای معتبر پخش کنید و حضور برند خود را افزایش دهید.
ابزارهای شبکههای اجتماعی:
Iconosquare: به کمک این ابزار، به راحتی میتوانید اینستاگرام خود را مدیریت و آنالیز کنید و اطلاعاتی بدست آورید که در نهایت، سبب بهبود وضعیت فعالیت شما در این شبکه اجتماعی شود.
Hootsuite: در این سیتسم مدیریت و آنالیز شبکههای اجتماعی، راحت میتوانید در کنار مدیریت همه کانالهای ارتباطی خود، آنالیز آنها را استخراج کرده و استراتژی تولید محتوای بهتری برای حسابهای کاربری کسبوکار خود در شبکههای اجتماعی اتخاذ کنید.
Buffer: مدیریت حسابهای کاربری شبکههای اجتماعی و برنامهریزی برای کسبوکارها، به کمک این سرویس بسیار راحت میشود. رابط کاربری آن بسیار خوب طراحی شده و سبب میشود که راحتتر به اهداف خود برسید.
منبع: