این روزها شبکه اجتماعی محتوا محور اینستاگرام به یکی از جذابترین بسترها برای تبلیغات بدل شده است. جدیدترین بررسی نشان میدهد که از ماه سپتامبر سال گذشته تا به امروز تعداد کمپانیهایی که اقدام به تبلیغ محصولات و خدمات خود در این پلتفرم کردهاند دو برابر شده و تعداد کلی آنها از مرز یک میلیون حساب کاربری گذشته است.
حدود یک سال قبل رقم مذکور تنها در حدود ۲۰۰ هزار حساب فعال بود، اما سرمایه ارزشمند بازدید روزانه حدود ۴۰۰ میلیون نفری اینستاگرام، هر روز تعداد بیشتری از کسب و کارها را به این سمت میکشاند.
جیمز کوارلز (James Quarles) در مقام مدیر بخش تبلیغات در اینستاگرام با انتشار اطلاعات فوق اعلام کرده است که حدود ۸۰ درصد از جمعیت عظیم کاربران این شبکه اشتراک محتوا دست کم یکی از کسب و کارها را در فهرست دنبال شوندههای خود دارند.
او معتقد است بسیاری از این افراد نه فقط به جهت مطلع شدن از آخرین اخبار منتشر شده، بلکه به منظور ارتباط بهتر با کمپانی مورد علاقه خود و حتی برقراری ارتباط تجاری موثرتر به جمع دنبالکنندههای حساب کاربری آن کمپانی میپیوندند.
همین مسئله به نوبه خود کسب و کارهای بیشتری را برای انجام فعالیتهای تبلیغاتی در اینستاگرام تشویق مینماید و این چرخه در نهایت منجر به افزایش جمعیت کاربران فعال شبکه اجتماعی مذکور خواهد شد.
قرار است به زودی امکانی در اختیار حسابهای کاربری تجاری اینستاگرام قرار بگیرد تا دنبالکنندگان بتوانند از طریق آن به راحتی قرار ملاقاتی را با مقامات کمپانی صاحب حساب تنظیم نمایند. این یعنی به زودی اینستاگرام تبدیل به پرتال دوم بسیاری از کسب و کارهای خُرد و کلان خواهد شد.
به طور قطع در آینده سایر شبکههای اجتماعی و حتی پیام رسانهای آنلاین به فکر الگوگیری از اینستاگرام برای جذب درآمدهای حاصل از تبلیغات خواهند افتاد.
منبع: